Aan de slag? Vraag een demo aan »
← Terug naar overzicht

Hoe worden de leerdoelen voor digitale geletterdheid bepaald?

De leerdoelen voor de lesmethode digitale geletterdheid van DigiReady zijn vastgesteld aan de hand van de eisen van curriculum.nu. De uitwerking hiervan in kennis en vaardigheden kun je hieronder terugvinden.

Digitale systemen

Praktische kennis & vaardigheden

Leerlingen leren digitale systemen functioneel in te zetten, software te gebruiken en bestanden te beheren.

Digitale media en informatie

Praktische kennis & vaardigheden

Leerlingen leren hoe zij media en informatie kunnen zoeken, verwerken en kritisch beoordelen.

Veiligheid en privacy

Praktische kennis & vaardigheden

Leerlingen leren over digitale veiligheid, hoe zij data kunnen beschermen en privacyrisico’s herkennen.

Data

Praktische kennis & vaardigheden

Leerlingen leren hoe data worden verzameld, geanalyseerd en gepresenteerd.

Artificiële intelligentie (AI)

Praktische kennis & vaardigheden

Leerlingen maken kennis met AI en leren hoe het wordt toegepast bij data-analyse en besluitvorming.

Creëren met digitale technologie

Ontwerpen en maken

Leerlingen leren digitale tools te gebruiken voor creatief ontwerp en productie van digitale producten.

Programmeren

Ontwerpen en maken

Leerlingen leren de basisprincipes van programmeren en passen deze toe in verschillende projecten.

Digitale technologie, jezelf en de ander

Wisselwerking tussen technologie, media en samenleving

Leerlingen leren reflecteren op de invloed van digitale technologie op hun persoonlijke leven en relaties.

Digitale technologie, samenleving en de wereld

Wisselwerking tussen technologie, media en samenleving

Leerlingen leren hoe digitale technologie de samenleving beïnvloedt en hoe zij hierop invloed kunnen uitoefenen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Sorry om te horen. Hopelijk kunnen we je verder helpen. Stuur ons gerust een email!
Of stuur hier rechts onderin een chatbericht.
Dankjewel voor je feedback!